Veilig informatie delen en organiseren
SharePoint is het centrale punt voor samenwerking, communicatie en informatie biedt zeer veel mogelijkheden. Bedrijfsinformatie, externe informatie, processen en toepassingen worden gecombineerd in één werkomgeving.
- Samen werken aan documenten middels versiebeheer en centrale opslag.
- Werken in teamverband middels agenda’s, actielijsten, contactgegevens, mailinglists, werkinstructies, werkstromen en notificaties via email en RSS-feeds.
- Informatie delen in verschillende niveaus van autorisatie, het personaliseren van de weergave, geavanceerde zoekmogelijkheden (ook op netwerklocaties en email).
- Content Management: informatie kan worden gepubliceerd op internet, intranet of extranet, ondersteund door een passende navigatiestructuur, expiratie en ondersteuning voor meertaligheid.
- Bedrijfsprocessen: de stappen binnen bedrijfsprocessen kunnen worden vormgeven middels workflows (aanvragen goedkeuren, bevestigingen uitsturen, starten van vervolgacties, signalering wanneer een stap te lang duurt).
- Rapportage: over de inhoud van SharePoint sites kan worden gerapporteerd (bijv. over voortgang, productiviteit, aantal items over datum, groei, omzet, etc.).
- Business Intelligence: combineer datastromen en datawarehouses via gedetailleerde management dashboards zodat KPI’s en business scorecards inzichtelijk worden.
- Business Connectivity Services: koppel, verrijk, agregeer en distribueer data uit en over verschillende systemen.