PERSBERICHT: Belgische primeur: erp-systeem in de cloud voor metaalbedrijven

dinsdag, 2 oktober, 2018

Nazareth
26 September 2018

ESC introduceert een op maat gemaakt erp-systeem voor metaal- en maakbedrijven. Het platform is gebaseerd op Microsoft Dynamics 365 Business Central en is vanaf vandaag beschikbaar in de Microsoft Appsource. Het is een primeur voor België, aangezien het de eerste Business Central add-on app is die in ons land gelanceerd wordt in de Appsource.

Het Metal Manager erp-systeem komt bij de Appsource in het rijtje van productie te staan en moet het volgens de makers hebben van snelheid, flexibiliteit en gebruiksgemak. “We mikken specifiek op metaal- of maakbedrijven en willen zoveel mogelijk productieprocessen automatiseren”, zegt Erwin Casteels van ESC. “Wanneer een order binnenkomt heb je als metaalbedrijf geen moment te verliezen, time is letterlijk money. Met dit erp-systeem kunnen routinetaken zoals offertes of calculaties eenvoudigweg gekopieerd worden.”

Eens je een stuk een eerste keer hebt gemaakt, herkent de software van Metal Manager de manier waarop en de materialen waarmee je dat stuk maakt. Bovendien kan de herkomst van een lot, partij of artikel getraceerd worden tot aan de leverancier. "Dat werkt een pak sneller en voorkomt problemen zoals voorraadtekorten in de toeleveringsketen”, stelt Casteels.

ESC - IT empowering business - ERP-software-metaal-industrie-maak-order-productie

Metal Manager blijft voorlopig enkel beschikbaar in België en Nederland. “We willen ons in eerste instantie toeleggen op de Belgische markt omdat het potentieel hier groot is”, klinkt het. “Op termijn willen we ook de rest van de internationale markt aanboren”.

Recente publicaties in de media over deze primeur:

Thanks for sharing. Feel free to spread the word.
#proud

Ons team van +80 experts deelt zijn kennis. Benieuwd naar de laatste evoluties?
Ontvang je ook graag telkens een uitnodiging voor de informatieve ontbijtsessies? Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief!