Intriguing Brands

Nee
ESC - IT empowering business - Intruiging Brands partner
Veilig, betrouwbaar en toekomstgericht.


Het Aalsterse Intriguing Brands klopte bij ESC aan voor een nieuw en doeltreffend CRM-systeem. ESC stelde hen Microsoft Dynamics 365 voor, maar bood aan om het systeem verder te personaliseren in functie van de specifieke behoeftes van het bedrijf. Een voorstel dat manager partner Steve Devos zich nog geen dag heeft beklaagd.

Steve Devos is marketing manager en managing partner bij Intriguing Brands, dat originele drank- en voedingsproducten naar België haalt en met behulp van vernieuwende marketingtechnieken in de lokale markt zet. Het CRM-systeem van het bedrijf was tot voor kort echter iets minder innoverend, lacht Steve Devos: “We hadden er eenvoudigweg geen. Onze medewerkers stuurden wel een weekverslag en een volgersverslag door via mail of telefonisch, en zelfs op papier. Maar het was onbegonnen werk om dat allemaal op te volgen. We zochten een systematische oplossing om al die informatie rechtstreeks in ons systeem op te nemen, en kwamen al snel uit bij een CRM-oplossing.”

De beste service … aan een eerlijke en competitieve prijs
Intriguing Brands zocht de markt af en kwam uiteindelijk tot drie kandidaten. “Twee ervan stelden ons Microsoft Dynamics CRM voor (nu Microsoft Dynamics 365, nvdr.), de derde had een eigen kant-en-klare oplossing ontwikkeld, specifiek voor de retail”, legt Steve Devos uit. “Dat laatste trok ons wel aan, tot echter bleek dat die kant-en-klare oplossing duurder was dan de voor ons op maat gemaakte oplossing van de twee andere kandidaten! (lacht) Bovendien waren er geen automatische updates in die kant-en-klare oplossing, wat wel het geval was bij Microsoft Dynamics CRM. Die updates vonden we belangrijk, dus die kandidaat viel al snel af. Uiteindelijk bleek ESC ons het best begrepen te hebben. Ze brachten onze behoeftes perfect in kaart en konden ons zo de beste oplossingen voor onze specifieke situatie aanbieden.  Bovendien deden ze dat tegen een eerlijke en competitieve prijs. Dus zijn we met ESC in zee gegaan.”

De kracht van Microsoft, de persoonlijke dienstverlening van ESC
ESC stelde Intriguing Brands voor om Microsoft Dynamics 365 verder aan hun bedrijf aan te passen. “We wouden graag een koppeling met ons e-mailsysteem”, licht Steve Devos dat maatwerk toe. “Want als het e-mailverkeer in ons CRM-systeem wordt bewaard, kan iedereen makkelijker de historiek met een klant opvolgen. Dat is vooral doeltreffend bij een handover of wanneer een medewerker plots ziek valt. ESC kwam met de oplossing in de vorm van Office 365 en Exchange Online.”

“We hebben ESC ook gevraagd om Microsoft Dynamics 365 mobieler te maken. Onze medewerkers zijn immers vaak op de baan en bij retailers in de winkel. ESC stelde ons voor om Resco Mobile CRM te installeren. Dat is in feite een mobiel laagje over Microsoft Dynamics heen. Daardoor kunnen onze medewerkers de toepassing van Microsoft ook gebruiken op hun smartphone en op onze tablets. Ook als ze offline zijn. De mobiele app houdt de gegevens dan bij tot er een verbinding is met wifi. Die gegevens heeft ESC trouwens beveiligd met EMS, Enterprise Mobility Security.”

Verdrievoudigde efficiëntie
Die verhoogde mobiele efficiëntie maakt een enorm verschil, geeft Steve Devos toe. “Op de mobiele versie beschikken we over een routeplanner op maat waarin onze medewerkers een overzicht krijgen van alle verkooppunten die ze die dag moeten bezoeken. En met hun mobiele toestel kunnen ze veel discreter store checks uitvoeren dan wanneer ze met een fototoestelletje en een formulier rondlopen.” Maar ook de relatie met de klant is volgens Steve De Vos veel efficiënter geworden: “Onze verkopers zien op hun mobiel toestel meteen welke bestellingen de klant allemaal heeft staan, en hoe ze die kunnen optimaliseren. Wil de klant een bestelling plaatsen, dan kan de verkoper dat meteen invoeren op zijn mobiele toestel en de klant de bestelling officieel laten aftekenen op het toestel. Een koppeling met onze boekhouding zou dat proces zelfs nog efficiënter maken. We wouden echter eerst afwachten hoe deze nieuwe manier van werken zou uitdraaien. Nu we op een groot succes lijken af te stevenen, zal die boekhoudkundige koppeling niet lang meer op zich laten wachten.”

Een ideale samenwerking
Steve De Vos voelde zich erg goed bij de samenwerking met ESC: “Zowel ESC als Intriguing Brands zijn erg vernieuwend, maar tegelijk ook prijsbewust. Die combinatie zorgt ervoor dat je bijzonder oplossingsgericht moet werken. We hebben elkaar daarin gevonden, en zaten duidelijk op één lijn. Dat heeft het allemaal makkelijker gemaakt. En dat moest ook wel, want de deadline was niet mis. We hebben ESC eind 2016 geselecteerd, en begin 2017 was ons nieuwe CRM-systeem al operationeel. In minder dan twee maanden hebben ze alles geïnstalleerd, een recordtempo. Een van de experts bij ESC kwam hiervoor wekelijks een dag inhouse bij ons werken, zodat de communicatielijnen erg kort bleven en we onmiddellijk konden bijsturen.”

Zou Intriguing Brands opnieuw samenwerken met ESC, willen we tot slot nog weten. “Vast en zeker,” antwoordt Steve De Vos zonder aarzelen. “We zijn zelfs al begonnen. We gaan niet alleen Microsoft Dynamics 365 uitbreiden, maar ook ons hele IT-systeem optimaliseren. ESC gaat ons hierbij helpen.”


Contacteer ESC

Contacteer ons voor een aanbod op uw maat.

Nieuwsbrief

Ons team van +90 experts deelt zijn kennis. Benieuwd naar de laatste evoluties?
Ontvang je ook graag telkens een uitnodiging voor de informatieve ontbijtsessies? Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief!