IRS - Btech

ESC - IT empowering business - IRS Btech partner
"​Waterdichte opvolging van leads bij IRS dankzij Microsoft Dynamics CRM”

Importeur van dakbedekkingen IRS zocht een manier om de kostbare leads die het doorspeelt aan zijn klanten/installateurs op een efficiënte manier op te volgen. IRS had met andere woorden nood aan een degelijke CRM tool om de routineuze bevraging van de installateurs te automatiseren. ESC kon als informaticapartner het vertrouwen winnen van IRS en nadat alle hardware vervangen was en het voorraadbeheer in Microsoft Dynamics NAV werd gereorganiseerd, installeerde ESC er het klantenbeheersysteem Microsoft Dynamics CRM. IRS heeft nu de zekerheid dat elke lead wordt opgevolgd, dat alle gehanteerde prijzen correct zijn en dat elk document uniform is opgesteld.

Toen Pierre Van der Vennet IRS vervoegde, heeft hij een analyse gemaakt van de IT situatie. Een degelijke CRM-tool  kwam daarbij als hoogste prioriteit uit de bus, meteen gevolgd door een correct voorraadbeheer. IRS had reeds Microsoft Dynamics NAV in huis, maar de oplossing was verouderd en IRS was ontevreden over de leverancier.


ESC - IT empowering business - IRS Btech partner

Pierre Van der Vennet: “we stuurden een gedetailleerd lastenboek naar enkele Microsoft leveranciers uit de regio. ESC kon mooie referenties voorleggen, bleek technisch erg onderlegd en het klikte meteen. Ze zijn net als wij een ambitieuze en praktisch ingestelde KMO.”


ESC vernieuwde bij IRS het netwerk en alle hardware en automatiseerde vervolgens boekhouding, voorraadbeheer, rapportering,  leveranciersbetalingen, en cash forecast binnen Microsoft Dynamics NAV. ESC installeerde ook een portaal voor online bestellingen en stelde de toegangsbeveiliging op punt. Tot slot installeerde ESC bij IRS Microsoft Dynamics CRM, een krachtig klantenbeheersysteem dat een einde moest maken aan de chaos rond de opvolging van leads.

“Dankzij Microsoft Dynamics CRM wordt elke lead gedigitaliseerd. We hebben er intussen 40.000. Een lead kan vervolgens account of kopende account worden. Zowel op niveau van lead als op niveau van project worden er opeenvolgende statussen toegekend (vb. offerte, teruggebeld, afspraak, …). We hebben een voltijdse medewerker die continu onze klanten hierover bevraagt”, vertelt Pierre Van der Vennet.

 De voordelen van Microsoft Dynamics CRM

“Alle leads worden behandeld, klanteninfo is centraal beschikbaar, documenten zijn uniform, onze klanten worden sneller en correcter bediend en wij zijn intussen met 100% gegroeid zonder extra mensen te moeten aannemen. Het is duidelijk dat onze onderneming veel voordeel haalt uit Microsoft Dynamics CRM”, besluit Pierre Van der Vennet.

Dankzij deze sterke IT basis is IRS helemaal klaar voor de reeds geplande productuitbreidingen en fusies.

Contacteer ESC

Contacteer ons voor een aanbod op uw maat.

Nieuwsbrief

Ons team van +80 experts deelt zijn kennis. Benieuwd naar de laatste evoluties?
Ontvang je ook graag telkens een uitnodiging voor de informatieve ontbijtsessies? Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief!