Krial

Nee
ESC - IT empowering business - Krial Passendale - ICT partner

'Eén centraal IT-systeem dat ons bedrijf sterk en weerbaar maakt voor de toekomst'


Krial in één zin omschrijven? Een oerdegelijk West-Vlaams familiebedrijf waar kwaliteitsproducten en klantenservice centraal staan.

Om die ambitie elke dag waar te maken, heeft de poortenspecialist behoefte aan een modern informaticasysteem dat veiligheid en gebruiksvriendelijkheid feilloos combineert.

ESC - IT empowering business - Krial Passendale - ICT partner



Geïntegreerde oplossing.

“Met Business Central haalden we de ultieme oplossing in huis”, begint medezaakvoerder Lode Beheyt zijn verhaal. “Samen met mijn zus Elsie run ik het bedrijf dat mijn grootvader 45 jaar geleden opstartte. Aanvankelijk was het een doe-het-zelfzaak waar de mensen uit Passendale en omgeving voor van alles en nog wat terechtkonden. De plaatsing van garagepoorten was toen nog een nevenactiviteit. Een groot contrast met nu. Want anno 2019 installeren we elk jaar zo’n 1300 garagepoorten en is ons aanbod uitgebreid met zonneweringen en voordeuren.”

“Om te blijven groeien, is een sterke IT-omgeving meer dan een must. Tot voor enkele jaren vertrouwden we op een degelijk standaard softwarepakket. Maar op een bepaald moment bood dat niet langer een oplossing voor al onze behoeften. En omdat we onze lokale server wilden vervangen door een cloudomgeving diende een upgrade zich nog meer aan.” “Door het lezen van blogs en nieuwsbrieven van IT-specialisten ontdekten we Business Central. Dat Microsoft-pakket omvat flink wat essentiële facetten van onze onderneming in één geïntegreerde oplossing. Onze data bevinden zich voortaan in de cloud. En dat maakt ook afstandswerken een heel stuk gemakkelijker.”



Samenwerking troef.

“Je IT-omgeving omschakelen naar een nieuw systeem, is geen sinecure. We zijn dan ook blij met de steun die ESC ons biedt. Al vanaf het begin van deze transitie staan ze ons bij met raad en daad.” “Het project startte met een algemene audit die de stand van zaken registreerde. De mensen van ESC kwamen naar ons bedrijf en legden samen met ons een masterplan vast. Welke systemen gebruikte KRIAL vóór de switch? Welke mogelijke hindernissen zouden op ons pad komen? En hoe bereidden we onze collega’s voor op de nakende wijzigingen? Het waren maar enkele van de vele vragen waarop we samen met ESC een antwoord vonden. De brede expertise van hun mensen viel daarbij op. En dat gaf vertrouwen.” “De Krial-medewerkers goed en tijdig klaarstomen voor de introductie van Business Central: een belangrijke prioriteit die ook ESC ter harte nam. Bij opstart konden we tijdens de praktijkgerichte workshops steevast rekenen op een ervaren consultant. Die begeleidde onze mensen deskundig en beantwoordde al hun vragen.”

“Het resultaat mag er dan ook zijn. Dankzij de constructieve samenwerking verloopt de overgang naar Business Central vlekkeloos. Tijdens de startfase stond ESC klaar om kleine en grotere problemen op te vangen. Zaten wij of onze medewerkers met vragen? Dan legden we die voor aan onze contactpersoon. Wist die niet meteen raad? Dan overlegde hij met een van zijn gespecialiseerde collega’s. Zo waren we altijd zeker van een goed onderbouwd antwoord.” “Ook voor al onze lastminutevragen of -problemen vinden we bij ESC een luisterend oor. Eén telefoontje naar de helpdesk en we krijgen meteen de meest aangewezen specialist aan de lijn. Is die niet direct beschikbaar? Dan belt hij ons zeer snel terug. Mét de juiste oplossing. Over de reactiesnelheid van ESC zijn we dan ook uiterst tevreden.”

 

 

ESC - IT empowering business - Krial Passendale - ICT partner

 



Digitalisering.


“Nu de fundamenten van onze moderne IT-omgeving er staan, is het tijd om verder te kijken. De verkoopmodule zorgt ervoor dat we meteen een overzichtelijk beeld krijgen van onze verkoopcijfers. Zo detecteren we sneller mogelijke hindernissen en anticiperen we er beter op dan vroeger.” “En ook op andere domeinen is er nog verbetering mogelijk. Met Business Central slaan we al onze gegevens op in de cloud. Daardoor valt de investering in onze server weg en betalen we voortaan vaste maandelijkse kosten. Met de vrijgekomen middelen trekken we verder de kaart van de digitalisering.”

“Onze volgende stap? Een tabletcomputer voor onze monteurs. Die integreert een gps, fototoestel en app waarop onze mensen op de baan hun weekplanning en werkbonnen toegestuurd krijgen. Zo registreren we al onze data digitaal op één centrale locatie en verkleinen we de papierberg.” “Een grote hulp op dat vlak is de Microsoft Sharepoint-omgeving die deel uitmaakt van Business Central. Op termijn is het de bedoeling om al onze digitale administratie erin onder te brengen. Zo heeft iedere medewerker op om het even welke locatie meteen toegang tot alle relevante data. Gedaan met de papieren rompslomp die ons vandaag nog te vaak te veel tijd kost.”



Duurzaam partnerschap.


“Ook voor onze telefonie kijken we naar ESC. We willen nagaan of moderne technologieën zoals Skype for Business en Microsoft Teams inzetbaar zijn in onze organisatie. Zo bieden de nieuwste technieken vaak een oplossing voor de beperkingen die we vandaag de dag ervaren met onze vaste telefonie. Veilig, wendbaar en performant: dat zijn de kernvoorwaarden waaraan onze toekomstige organisatie en tools meer dan ooit moeten voldoen.”

“Samen met de digitalisering van onze data zou zo’n ingreep onze medewerkers heel wat tijd doen besparen en de kwaliteit verbeteren. Die kunnen ze dan efficiënter gebruiken om onze klanten maximaal te bedienen.”



ESC - IT empowering business - Krial Passendale - ICT partner

 

 

Klik hier en ONTDEK de website van Krial.

ESC - IT empowering business - Krial - ICT partner

Contacteer ESC

Contacteer ons voor een aanbod op uw maat.

Nieuwsbrief

Ons team van +90 experts deelt zijn kennis. Benieuwd naar de laatste evoluties?
Ontvang je ook graag telkens een uitnodiging voor de informatieve ontbijtsessies? Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief!